poniedziałek, 14 grudnia 2009

Zakupione auto niezgodne z ofertą - prawo jest po stronie kupującego

Auto marki Jeep, które kupił klient w firmie w województwie mazowieckim, miało być w wersji Limited. Niestety, okazało się, że wyposażenie tego auta jest uboższeż przsedstawiają oferty dealera tej marki. Samochód został jedynie upodobniony do wersji Limited poprzez dodanie kilku szczegółów zewnętrznych i wewnętrznych (grill i listwy drzwi chromowane, dwukolorowa tapicerka siedzeń, ogrzewanie foteli przednich z nieoryginalnymi przełącznikami na tunelu środkowym). Brakuje m.in.: chromowanej listwy tylnego zderzaka, relingów dachowych, pełnego elektrycznego sterowania fotelami, szyberdachu, kierownicy wielofunkcyjnej, elektrycznej regulacji wysokości pedałów. Napęd 4x4 nie ma blokady. Polubowne rozwiązanie problemu ze sprzedawcą nie przyniosło żadnych rezultatów. Dealer na zarzuty klienta odpowiedział lakonicznie, ze ma w ofercie około 1000 różnych aut i niestety nie zna dokładnie każdego, a poziomy wyposażenia są płynne i nie można jednoznacznie określić, co dana odmiana musi mieć, a co powinna. Jako rekompensatę zaproponował klientowi komplet opon zimowych!!! Na szczęście w tej sytuacji prawo jest po stronie kupującego, poniewaz dealer jako profesjonalny sprzedawca nie moze tłumaczyc się bogatą ofertą samochodów i z tego powodu nieznajomością każdego egzemplarza. Prawo stoi po stronie klienta i takich argumentów nie dopuszcza. Kupujący moze zażądać zwrotu pieniędzy, powołując się na szczególne warunki sprzedaży konsumenckiej określone w ustawie z dnia 27 lipca 2002 r.

Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza