wtorek, 2 czerwca 2009

Jak kancelaria pozyskuje nowych klientów?

W przepełnionym otoczeniu konkurencyjnym głównym zmartwieniem wszystkich przedsiębiorców jest zapewnienie stałego dopływu nowych klientów. W przypadku kancelarii prawnej ma to szczególne znaczenie, gdyż usługi prawne nie są traktowane przez klientów jako "niezbędne do zycia". Skorzystanie z usług adwokata traktuje się jako konieczność tylko w sytuacjach ostatecznych. Zwykle klient korzystający z porady prawnej nie ma zamiaru po taką poradę udawać się ponownie. W tej sytuacji najważniejsze jest, żeby klient został obsłużony jak najlepiej, żeby kiedyś w przyszłości, nie poszukiwał ponownie nowego adwokata, tylko wrócił do tego "pierwszego", z którego był zadowolony. Jednankże jaka jest przeciętna częstotliwość korzystania z tych usług? Raz w roku, raz na dwa lata? Z punktu widzenia klienta, oby jak najrzadziej. Dlatego tak ważne jest stałe pozyskiwanie nowych klientów. Jest to sprawa kluczowa, nowi zadowloleni klienci polecą dobrego adwokata następnym itd. Rekomendacja jest najważnieszym kanałem reklamy dla kancelarii adwokackiej i na niej większość kancelarii bazuje. Niestety w obecnych czasach, kiedy powstaje coraz więcej kancelarii, biur prawnych, doradców prawnych, kredytowych itp, sama "poczta pantoflowa" może nie wystarczyć. Trzeba znajdować jakieś inne kanały dotarcia do klienta.

Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza